viernes, 18 de abril de 2014

Paper de mestre i alumne en el procés aprenentatge/ensenyament

Benvolgudes famílies,

En l'article d'avui parlaré sobre el paper que tenen el/la mestre/a i dels/les alumnes en el procés d'aprenentetge-ensenyament.

Pel que fa al paper dels/les mestres, abans es veien més com a cuidadors/es, en canvi, ara podem dir que tenen un paper de oient i facilitador del procés d'ensenyament.

Pel que fa al paper dels alumnes, anys enrere se'ls tractava com a subjectes passius i sense drets i la societat els tractava més com a un problema. A mesura que han anat passant els anys, per sort, això ha anat canviant, fins a arribar a l'actualitat en el que es veu a l'alumne com un subjecte actiu, que pensa i veu el món a la seva manera i que construeix el seu coneixement a partir de la interacció amb les persones i amb el medi ambient que el rodeja.

De entre les funcions que porta a terme un professor d'educació infantil avui dia podem trobar:
  • Comprendre que la primera infància és una etapa per a conèixer el seu cos.
  • Prestar atenció i educació
  • Organitzar situacions d'aprenentatge per a nens tenint en compte el seu desenvolupament.
  • Planificar pedagògicament l'educació infantil.


Entre moltes altres, generalment, posant més èmfasi en la cura amb els alumnes de 0-3 anys i amb els de 3-6 anys amb els continguts a tractar i ensenyar.

Moltes gràcies per la seva atenció.

Salutacions.


Ferran Adell Prades.
Tutor de P - 4 "Les girafes"

2 comentarios:

  1. Hola som el grup del bloc “El desenvolupament infantil FPDL” (http://eldesenvolupamentdelinfantfpd.blogspot.com.es/) Després de llegir l'article del paper del mestre i alumne en el procés d'aprenentatge/ensenyament ens agradaria saber quina és la definició adequada d'aprenentatge i d'ensenyament en l'àmbit educatiu.

    ResponderEliminar
  2. Hola, les definicions correctes en l'àmbit educatiu serien les següents:

    L'aprenentatge és un procés psicològic destinat a facilitar l'adaptació dels organismes. Els canvis conductuals que es produeixen gràcies a l'aprenentatge es poden localitzar físicament al cervell. Es pot definir l'aprenentatge com, un canvi relativament permanent en els mecanismes de conducta, resultat de l'experiència i que no es pot atribuir a processos maduratius.

    L'ensenyament és l'acte de transmissió o comunicació de coneixements i hàbits per part d'algú, (majoritàriament d'un mestre o ensenyant) mitjançant lliçons, explicacions, fent demostracions o fent-li realitzar exercicis pràctics als alumnes.

    Espero haver solucionat els teus dubtes.


    Salutacions.

    ResponderEliminar