Benvolgudes
famílies,
En
l'article d'avui parlaré sobre el paper que tenen el/la mestre/a i dels/les
alumnes en el procés d'aprenentetge-ensenyament.
Pel
que fa al paper dels/les mestres, abans es veien més com a cuidadors/es, en
canvi, ara podem dir que tenen un paper de oient i facilitador del procés
d'ensenyament.
Pel
que fa al paper dels alumnes, anys enrere se'ls tractava com a subjectes
passius i sense drets i la societat els tractava més com a un problema. A
mesura que han anat passant els anys, per sort, això ha anat canviant, fins a
arribar a l'actualitat en el que es veu a l'alumne com un subjecte actiu, que pensa
i veu el món a la seva manera i que construeix el seu coneixement a partir de
la interacció amb les persones i amb el medi ambient que el rodeja.
De
entre les funcions que porta a terme un professor d'educació infantil avui dia
podem trobar:
- Comprendre que la primera infància és una etapa per a conèixer el seu cos.
- Prestar atenció i educació
- Organitzar situacions d'aprenentatge per a nens tenint en compte el seu desenvolupament.
- Planificar pedagògicament l'educació infantil.
Entre
moltes altres, generalment, posant més èmfasi en la cura amb els alumnes de 0-3
anys i amb els de 3-6 anys amb els continguts a tractar i ensenyar.
Moltes
gràcies per la seva atenció.
Salutacions.
Ferran
Adell Prades.
Tutor de P - 4 "Les girafes"
Hola som el grup del bloc “El desenvolupament infantil FPDL” (http://eldesenvolupamentdelinfantfpd.blogspot.com.es/) Després de llegir l'article del paper del mestre i alumne en el procés d'aprenentatge/ensenyament ens agradaria saber quina és la definició adequada d'aprenentatge i d'ensenyament en l'àmbit educatiu.
ResponderEliminarHola, les definicions correctes en l'àmbit educatiu serien les següents:
ResponderEliminarL'aprenentatge és un procés psicològic destinat a facilitar l'adaptació dels organismes. Els canvis conductuals que es produeixen gràcies a l'aprenentatge es poden localitzar físicament al cervell. Es pot definir l'aprenentatge com, un canvi relativament permanent en els mecanismes de conducta, resultat de l'experiència i que no es pot atribuir a processos maduratius.
L'ensenyament és l'acte de transmissió o comunicació de coneixements i hàbits per part d'algú, (majoritàriament d'un mestre o ensenyant) mitjançant lliçons, explicacions, fent demostracions o fent-li realitzar exercicis pràctics als alumnes.
Espero haver solucionat els teus dubtes.
Salutacions.